Translate to any language.

onsdag den 19. oktober 2011

Homecoming week!! :)

Så skal der danses!
Party on!
Så er det vist ved at være tid til et nyt indlæg! Jeg har fået flere sms'er og beskeder på Facebook om at nu må jeg gerne snart se at komme i gang, so here we go.


Den sidste uge har været meget spændende! På alle High Schools i USA har man i oktober en hel uge dedikeret til homecoming uge. Det som homecomig går ud på er at man i en hel uge bygger spænding op til en stor fest lørdag aften. I løbet af hele ugen er der spirit dage hvor man skal vise sin skoleånd ved at klæde sig ud som noget nyt hver dag. Mandag var fashion disaster day som går ud på at alle som har lyst klæder sig ud virkelig grimt, med tøj som ikke passer sammen og virkelig skrigende farver osv.
Tvillinge dag.
Twin day.
Tirsdag var tvillingedag som gik ud på at man skulle klæde sig ud ens med en ven eller veninde.
Nørd dag.
Nerd day.

Onsdag var nørddag hvor folk klædte sig ud med nørdede briller og nørdet tøj, folk var meget opfindsomme, og det var sjovt at se så mange "nørder" på skolen :D
Torsdag var superheltedag, og der var også rigtig mange som klædte sig ud.
Superhelte dag.
Superhero day.
For at kunne fortælle om fredag kommer der lige lidt forhistorie :) På enhver High School er der 4 årgange: Freshmen (9. klasse), Sophomores (10. klasse), Juniors (11. klasse) og seniors (12. klasse). Hver klasse har deres egen farve, feks. så er juniors gule og seniors er blå. De farver er det de kalder class colors.
Til homecoming hvert år er der også et tema for hver klasse. I år var seniornes tema; Forhistorisk.
Fredag var klasse farve/tema dag.
Dagen startede ud som den plejer med almindelige timer osv. Men lige inden frokost havde vi noget som hedder The Rally, som går ud på at vi alle mødes i gymnastiksalen og råber og skriger. Det gælder om at konkurere mod de andre klasser, og vinde rallyet. Det er ekstremt højt, folk går fuldstændigt amok, og råber og skriger i vilden sky. det er utroligt så meget stolthed folk her har i skoen :)


Amerikansk fodbold
American football
Optoget :)
Efter frokost og de sidste to timer havde vi optog igennem bydelen Rosemont. Hver sport gruppe på skolen havde deres egen vogn dekoreret med reklamer og skilte. Optoget var ca. 1 kilometer langt, og der var overraskende mange mennesker :D
Dagen sluttede med amerikansk fodbold på stadionet. Vi vandt desværre ikke :P


Lørdag var dagen hvor ballet stod på. Stacey og Ruben tog mig med til et outlet center i Sacramento for at få lidt nye rober, så jeg kunne se godt ud til ballet om aftenen. På vej hjem besilte jeg min nye iphone 4s. Ballet på skolen var rigtig stort, det som man har bygget op til hele ugen. Det var en rigtig stor begivenhed, og der var både konge og dronning, prins og prinsesse, fuldstændigt som man ser på film.
Homecoming.
Det var specielt at se så mange mennesker danse og have det så sjovt uden den mindste smule alkohol indblandet. De holder vildere fester her ædru end vi gør fulde! :O
Alle var klædt rigtig fint på, og der blev gjort rigtig meget ud af at gøre det meget formelt. der var profesionelle fotografer til stede og jeg fik taget nogle rigtig gode billeder med mig og min date. (Kommer på senere :)
Ballet startede kl.20:00 og sluttede kl 23:00, og efter ballet tog vi på restaurant for at få lidt og spise. Alt i alt en rigtig god dag! :)


Hele ugen var meget hektisk, og der var rigtig meget school spirit.


Søndag var en slap af dag. Jeg fik gjort rent på mit værelse, og havde tid til at få styr på mine lektier og bare lave ingenting.


Mig med bolden :)
Me with the ball :)
Tirsdag havde vi en ny waterpolo kamp mod River city igen. Vi var rigtig tæt på at vinde, og man kan virkelig se at der kommer resultater ud af træningen.
I morgen har vi vores sidste spil hjemme i Rosemont mod McClatchy. Vores aller sidste kamp er mod Florin næste tirsdag, og så er det slut med waterpolo for i år :(
Tirsdag var også dagen hvor min nye iPhone ankom, så alt i alt endnu en rigtig god dag! :)


Den her uge skal nok blive rigtig sjov. Ny vandpolo kamp i morgen (Torsdag) imod McClatchy. Fredag er det min fødselsdag, og vi skal ud og spise på Joes crab shack i den gamle bydel af Sacramento. Vi bliver 19 personer!! Lørdag skal jeg ud og bowle og spille lasergame med thomas og to af hans venner, så det glæder jeg mig til. Søndag skal vi til Six Flags som er et KÆMPE "sommerland" som har åbnet året rundt. Det er ca. 1 times kørsel herfra, og vi skal være der hele dagen! :) Søndag er også Thomas' fødselsdag.


Til sidst vil jeg bede jer med en Facebook konto om at trykke: "Share on Facebook" ude i højre side så endnu flere kan få glæde af min blog :)


Flere billeder kan ses her: Homecoming week 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar