Translate to any language.

søndag den 22. januar 2012

En rigtig god weekend!

Weekenden D. 20-22 Januar, har været en rigtig god weekend med en masse god mad!! 


Uuum :D
Fredag tog jeg op til min kontaktperson Laura for at spise lækker mad. Vi mødtes ved 6-tiden, og tog så ud og handlede. Jeg fik laks, og de fik seabass. Hun inviterede en af hendes venner over som hedder Phil, og vi havde en rigtig hyggelig aften. Vi fik en lang go snak, og maden var også helt i top! Jeg var vildt træt for jeg havde været oppe siden kl. 5 den morgen fordi vi havde morgen gymnastik på svømmeholdet som begynder i Februar efter vores Hawaii tur. Vi gik ikke i seng før kl. 2 om natten, så jeg var bare SMADRET! :P Men skidt pyt, det var rigtig hyggeligt. Lørdag sov vi længe, og Nick (Lauras dreng) tog mig med ud og spise mongolsk med hans venner, og derefter tog vi ind og så Red Tails i biografen. klokken var ca. halv 2, men biografen var næsten helt fuld, og da filmen var færdig begyndte alle at klappe, så god var filmen! :D


Vores bord ved the crab feed.
Jeg blev kørt hjem af Laura og hendes mand Desi, og havde cirka en time til at komme i bad og få klædt om, for vi skulle ud og spise fint om aftenen. Vi skulle hen til en vingård til noget de kalder Crab Feed herovre. Det går ud på at man er en stor forsamling, og så betaler man hver især et beløb, og så får man alt hvad man kan spise af krabbe. Det smagte SÅ lækkert, og mange af vores venner var der også, så vi havde alle en rigtig hyggelig aften. 
Krabbe!! :D


Alle som var med til ceremonien. Mig bagerst i midten.
Søndag var til en meget speciel ceremoni.  Min japansk lærer havde inviteret mig med til en japansk te ceremoni, som er en af de store traditioner i Japan. Vi begyndte ved halv 2 tiden, og der var helt stille. Vi fik serveret en form for appetitvækker, og derefter blev der serveret te. Der var stråmåtter og alt mulig andet japansk hurlumhej. efter teen var der suppe og andet mad. Det var en meget stille ceremoni, og der blev ikke snakket sådant vildt meget på noget tidspunkt.
Japansk mad!
En lille bøn bedes, og så må man spise.
Når man fik skålen i hånden skulle man dreje den to gange med uret, så drikke, og så dreje to gange mod uret og sige arigatoo gozamasu. som betyder mange tak. Det var en meget speciel oplevelse, og en ting som man meget meget sjældent får lov til at opleve hvis ikke man tager en klasse med det. Jeg er rigtig glad for at få lov at opleve det.


Alt i alt en meget kulinarisk weekend hvor jeg har fået alt lige fra fisk til bøf! Rigtig lækkert!!


Nu står den på Hawaii om 14 dage, så det bliver så fedt!


Flere billeder fra The Crab Feed kan ses her


Over and out
Michael

Ingen kommentarer:

Send en kommentar