Translate to any language.

fredag den 25. november 2011

San Francisco + Hollywood + Thanksgiving :)

Så er det vidst ved at være tid til et nyt indlæg igen! Jeg beklager der er gået så lang tid siden sidst. Jeg har haft meget travlt, og da jeg så endelig havde tid til at opdatere kunne jeg ikke logge ind :( Men nå, nu er jeg her og klar til at fortælle om alt det jeg har oplevet de sidste par ugers tid! :)


Vi skal helt tilbage til den 10. November, hvor jeg fik købt et nyt kamera, så jeg kan blive ved med at lægge billeder op her og på Facebook. Det var en fødselsdagsgave fra hele familien i Dk, som nok vil sikre sig nogle gode billeder mens jeg er herovre :D


Mig i San Francisco D.
11/11/11 kl. 11:11:11 haha :)
Coit Tower i San Francisco
Fredag D. 11. November var Veterans Day, hvor man skal hædre de gamle krigsveteraner, og man får fri den dag. Vi besluttede os for at tage et smut til San Francisco igen så jeg kunne se lidt mere af byen, og få fat i lidt julegaver da den tid jo også nærmer sig. På vej derhen stoppede vi i Berkeley, lige uden for San francisco, da jeg havde fundet ud af at der er en skandinavisk butik, hvor jeg kan få alle mulige lækre danske sager. Jeg fik fat i en hel del danske godter, og planen er nu at jeg skal lave dansk jul D. 23. december så de kan prøve hvordan vi gør det :) Vi var 5 afsted. Stacey, Thomas, Julie (En af Staceys veninder) og hendes søn Daniel + mig selvfølgelig. Vi havde en rigtig hyggelig dag, og jeg fik styr på størstedelen af mine julegaver :D + Jeg fik oplevet 11/11/11 at 11:11:11 i San Francisco! :D


Lørdag D. 12. Var Thomas og jeg ude at stå på skøjter sammen med min ven Nicolaj (Som også er en udvekslingsstudent fra Danmark). Vi havde en rigtig sjov dag, og jeg væltede kun 2 gange ;)
Min pakke fra Louise og Lene



Mandag D. 14. fik jeg pakke fra Danmark igen. Denne gang fra 2 rigtig søde veninder i Nordjylland. Tusind tak Louise og Lene, I love you guys!!


Onsdag D. 16. var der Powderpuff på skolen. en årlig begivenhed som går ud på at piger og drenge bytter roller ved en amerikansk fodboldkamp. Så i stedet for at drengene spiller fodbold, så går pigerne, og i steder for piger som cheerleaders er det drengene som cheerleader. (Sjovt syn!)


Så kommer vi til det største højdepunkt indtil videre i mit eventyr herovre!


Lørdag D. 19. November tog Staceys mor Terry, Thomas og jeg til Hollywood! En KÆMPE oplevelse, jeg ved snart ikke hvor jeg skal begynde.


Det berømte Hollywood skilt!
Vi tog afsted fra Sacramento kl. 4:00 om morgenen, og slog kursen mod Los Angeles & Hollywood. Efter 8 timers kørsel ankommer vi til nogle af Terrys venner, hvor vi skal bo mens vi er dernede. Joe & Richard (Som er gift og har boet sammen i mange år). De bor i et kæmpe 3 etagers hus lige midt i Hollywood, gå afstand til hvor det hele sker. I huset er der en scene da det for mange år siden var et teater, hvor selveste Charlie Chaplin har optrådt. Kunne i tænke jer at læse lidt mere om det, så tryk her. (Engelsk).
Det var fedt både at se Hollywood, men også at bo lige midt i det hele i et hus med historie!


Rodeo Drive
Mig med Los Angeles i baggrunden
Vi startede ud første dag med at køre lidt rundt i Beverly Hills og området der omkring. det er helt ekstremt eksklusivt, og man kan tydeligt se at det er her der bliver brugt penge. Når man kører ned af Rodeo Drive og ser alle de kendte mærkevarer, en overflåd af Mercedes'er, Bugatti'er og BMW'er, viser tydeligt at det ikke er et sted man bare lige flytter hen. om aftenen blev vi inviteret op til nogle af Joe og Richards venner som bor på en bakke med udsigt over Hollywood skiltet og Downtown Los Angeles. Et hus til 2,3 millioner dollars (ca 12 millioner kr.)


Los Angeles om aftenen.
Den følgende dag var vi i Valencia for at besøge Terrys bror.
Da vi kom tilbage om aftenen tog hen til Griffith Park Observatory, som ligger hævet over byen. Vi fik den smukkeste udsigt. Los Angeles er KÆMPE stor, det er slet ikke til at fatte. Vi var inde og se en film om stjerner og om hvordan man kan bruge dem til at finde vej osv. Ret spændende faktisk :)

Marilyn Monroe stjernen.
Efter at have nydt udsigten og gået lidt rundt i observatoriet tog vi hen til 101 coffee shop, som er en meget berømt kaffebar i Hollywood, og et sted hvor rigtig mange berømtheder har været :) 


Efter en god nats søvn står vi op og kører ned til The Chinese Theatre, der hvor en masse berømtheder har skrevet deres navn og sat et hånd og fodaftryk. De havde lige lavet det nye Twilligt aftryk, så den var hegnet ind og der var security på :P Kom også et smut forbi Ole Henriksens spa, så det var nu meget sjovt lige at se.
The Chinese Theatre
Efter at have gået lidt rundt på Walk Of Fame og The Chinese Theatre tog vi en guidet bus rundt i Hollywood som bla. gik forbi House of Blues, Beverly Hills, Rodeo Drive og mange andre kendte steder :)
Om aftenen var vi ude at spise på Juicy Burger, og nøjsh hvor var det en lækker burger, og samtidig med at man nød sin burger kunne man sidde og kigge ned af Hollywood Bouleward og Walk of Fame.
Hollywood Walk of Fame
Det var vores sidste dag i Hollywood, og efter en god nats søvn lagde vi snuden hjemad :) På vej hjemad stoppede vi ind forbi Andersens Pea Soup Restaurant, som er en dansk restaurant hvor man kan få alle mulige danske sager. vi fik fat i lidt småtterier, og næste gang vi tager til LA, om ca. 1 måned hvor vi også skal i Disneyland, har vi besluttet os for at holde ind der :)


Los Angeles er overfed, der er så mange ting at se, og vi så kun en meget meget lille del, men nok den mest berømte bydel: Hollywood.
Flere billeder kan ses her: Hollywood D. 19. - 22. November :)


Vi kom hjem tirsdag, og tirsdag aften tog jeg op og besøgte min kontaktperson Laura og hendes børn, som er blevet mine rigtig gode venner :) Vi havde en hyggelig aften med at lave slik :P


Onsdag var en fridag, og jeg lavede ikke rigtig andet end at få ryddet lidt op på mit værelse og pakket julegaver ind :)


Thanksgiving bordet :D
Torsdag var Thanksgiving, og vi var ovre ved Staceys Bedstemor og spise kalkun og hygge med familien. Vi tog afsted igen efter ca,. 3 timer, da vi også var blevet inviteret til Thanksgiving hos Rubens forældre. Det var rigtig rigtig lækkert og vi hyggede og snakkede helt indtil kl. 1 om natten hvor Black Friday var startet. Lad mig forklare hvad Black friday er til jer der ikke har hørt om det. Black Friday er dagen efter Thanksgiving hvor alle butikker holder kæmpe udsalg. Man kan ikke sammelingne det med noget i Danmark, for det her er simpelthen skørt. Tag for et eksempel den nyeste genereation af Samsung fladskærms tv, som koster ca 10,000 i Danmark, og som normalt er ca.. 7,000 her er på tilbud til kun 1000 kr. Der var folk som camperede ude foran butikkerne, og der var slagssmål over forskellige varer osv. det er alt for skørt. Men nå.. klokken var jo over midnat, så udsalget var allerede i fuld gang, og det var pakket med mennesker. De har en butik som man i Danmark kan sammenligne med Elgiganten som hedder Best Buy. Foran Best Buy var der en kø på ca. 100 meter. den strakte sig over det meste af parkeringspladsen. Har aldrig set noget lignende. Jeg købte ikke noget, men det var sjovt at opleve. vi var hjemme kl. 3 om natten. Black Friday udsalget er stadig i gang men jeg sidder her og skriver, og men nogle af jer sidder og læser min blog :D


Og så er vi så kommet til i dag hvor jeg smutter op til min Laura igen for at tilbringe weekenden. tror vi skal ud og stå på ski uden at vide det :)


Til sidst vil jeg fortælle jer en lidt tragisk historie. En norsk udvekslingstudent som rejser med samme bureau som mig - Explorius, er omkommet i snescooterullykke i Montana. Elisabeth Lenes var hendes navn, personligt kendte jeg hende ikke ret godt, har skrevet med hende 1 gang, men jeg føler med hende. Det her skulle være hendes livs oplevelse, og så sker der noget så forfærdeligt. Mine dybeste tanker går til familien i Norge, og værtsfamilien. Tænd et lys for Elisabeth Lenes.  Hvil i fred.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar